Kategoria: ‘Koła dwumasowe’

używana dwumasa

Używana dwumasa

Naprawa koła dwumasowego jest z reguły bardzo droga. Dlatego niektórzy, w poszukiwaniu oszczędności, decydują się na zakup używanego egzemplarza. Czy słusznie? Sprawdźmy zatem, czy używana dwumasa spełni należycie swoją rolę i posłuży przez względnie długi czas. 

wymiana koła dwumasowego

Tania wymiana koła dwumasowego

Koło dwumasowe, które montuje się układach przenoszenia mocy samochodów osobowych z silnikiem Diesla, nie należy do najtańszych podzespołów eksploatacyjnych. Koszt zakupu takiego podzespołu w ASO oscyluje niekiedy w graniach kilku tysięcy złotych. Do tego wypada jeszcze doliczyć wycenę mechanika, który zajmie się wymianą dwumasy. Czy tania wymiana koła dwumasowego jest w ogóle możliwa?

części zamienne blue print

Części zamienne Blue Print

Przedsiębiorstwo Blue Print zajmuje się produkcją części zamiennych, dedykowanych przede wszystkim samochodom pochodzenia azjatyckiego i amerykańskiego. Firma jest obecna na rynku od 1983 roku i jest bez wątpienia jedną z najbardziej rozpoznawalnych w branży. Części zamienne Blue Print wchodzą obecnie w skład jednego z liderów produkcji na rynku wtórnym – grupy Febi Bilstein. 

koła dwumasowe

Koła dwumasowe – popularne zamienniki

Zamachowe koła dwumasowe to z pewnością jedne z najdroższych elementów w układzie napędowym samochodu. Dlatego postanowiliśmy przedstawić listę producentów, oferujących dobrej jakości zamienniki oryginalnych części. 

Koszt wymiany dwumasy w benzyniaku

Być może nadal wielu kierowców nie jest tego świadoma, ale zamachowe koło dwumasowe coraz częściej pojawia się także w samochodach z silnikiem benzynowym. Z jakimi wydatkami należy się zatem liczyć w przypadku awarii tego podzespołu? 

Dlaczego dwumasa się psuje?

Awarie koła dwumasowego to częsta przypadłość współczesnych samochodów z silnikiem diesla. Po części to wina konstrukcji dwumasy, choć żywotność koła dwumasowego można także skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego koło dwumasowe psuje się tak często? 

koło dwumasowe

Koło dwumasowe w silniku benzynowym

Dzięki zastosowaniu dwumasowego koła zamachowego zmniejszają się drgania na małych obrotach silnika, zostaje również zmniejszone szarpnięcie w momencie załączania sprzęgła. To rozwiązanie było typowe dla jednostek napędowych typu Diesel. Zamachowe koło dwumasowe coraz częściej pojawia się jednak także w autach z silnikiem benzynowym. Z jakimi wydatkami należy się zatem liczyć w przypadku jego awarii?

Czy można pozbyć się koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to podzespół znany przede wszystkim kierowcom użytkującym samochód z jednostką napędową diesla. Regeneracja tak zwanej dwumasy jest kosztowna, a po pewnym przebiegu wręcz nieunikniona. Jak sprawdzić, który silnik ma zamontowane koło dwumasowe? Czy w niektórych przypadkach można takie koło zastąpić tańszym, tradycyjnym kołem zamachowym? 

Objawy zużycia koła dwumasowego

Koło dwumasowe to bardzo istotny element układu napędowego charakteryzujący się dość wysoką awaryjnością. Przeciętny przebieg samochodu, przy którym zachodzi konieczność wymiany koła dwumasowego to 160 000 – 200 000 km. Niestety, uszkodzenia zdarzają się również dużo szybciej, nawet po przejechanych 60 000 lub 80 000 km, co determinowane jest w głównej mierze stylem jazdy, eksploatacją […]

Sztywne koło zamachowe kontra dwumasa

Koło zamachowe używane było w samochodach od zawsze. Zapewnia ono równą pracę silnika oraz ułatwia rozruch. Oprócz tego odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Doskonale współpracuje ze sprzęgłem, stanowiąc często jego element – łączy wał korbowy z dalszą częścią układu napędowego i upłynnia pracę silnika. Koła zamachowe wykonywane są zwykle z żeliwa lub […]

Powered by WordPress