Kategoria: ‘Eksploatacja’

Jak hałasuje dwumasa?

Dwumasa, czyli dwumasowe koło zamachowe, to kluczowy element współczesnych samochodów wyposażonych w manualne skrzynie biegów. Choć jej zadaniem jest przede wszystkim wygładzanie pracy silnika i redukcja wibracji, to może również stać się źródłem nieprzyjemnych dźwięków. W tym artykule wyjaśnię, jak rozpoznać objawy zużycia dwumasy i co one oznaczają dla dalszej eksploatacji pojazdu.

Ile kosztuje wymiana dwumasy?

Wymiana dwumasy, czyli dwumasowego koła zamachowego, to jedno z bardziej kosztownych przedsięwzięć, które może czekać właściciela samochodu. W tym artykule omówimy, czym jest dwumasa, dlaczego się zużywa oraz jakie koszty wiążą się z jej wymianą.

spalone sprzęgło

Spalone sprzęgło – przyczyny

Spalone sprzęgło to dosyć częsta przypadłość pośród polskich kierowców. Niestety, ale najczęstsza przyczyna uszkodzenia sprzęgła to de facto nieumiejętnie posługiwanie się tym podzespołem oraz nieprawidłowy montaż w przypadku wymiany. 

wymiana koła dwumasowego

Tania wymiana koła dwumasowego

Koło dwumasowe, które montuje się układach przenoszenia mocy samochodów osobowych z silnikiem Diesla, nie należy do najtańszych podzespołów eksploatacyjnych. Koszt zakupu takiego podzespołu w ASO oscyluje niekiedy w graniach kilku tysięcy złotych. Do tego wypada jeszcze doliczyć wycenę mechanika, który zajmie się wymianą dwumasy. Czy tania wymiana koła dwumasowego jest w ogóle możliwa?

Dlaczego dwumasa się psuje?

Awarie koła dwumasowego to częsta przypadłość współczesnych samochodów z silnikiem diesla. Po części to wina konstrukcji dwumasy, choć żywotność koła dwumasowego można także skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego koło dwumasowe psuje się tak często? 

Czy można pozbyć się koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to podzespół znany przede wszystkim kierowcom użytkującym samochód z jednostką napędową diesla. Regeneracja tak zwanej dwumasy jest kosztowna, a po pewnym przebiegu wręcz nieunikniona. Jak sprawdzić, który silnik ma zamontowane koło dwumasowe? Czy w niektórych przypadkach można takie koło zastąpić tańszym, tradycyjnym kołem zamachowym? 

Sztywne koło zamachowe kontra dwumasa

Koło zamachowe używane było w samochodach od zawsze. Zapewnia ono równą pracę silnika oraz ułatwia rozruch. Oprócz tego odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Doskonale współpracuje ze sprzęgłem, stanowiąc często jego element – łączy wał korbowy z dalszą częścią układu napędowego i upłynnia pracę silnika. Koła zamachowe wykonywane są zwykle z żeliwa lub […]

koło dwumasowe

Koło dwumasowe – spory wydatek?

Montowane w większości obecnych dieslach koło dwumasowe okazało się bardzo wrażliwym podzespołem, podatnym na wszelakie uszkodzenia. W rezultacie w trakcie jazdy dokuczać nam będzie irytujący hałas i drgania pochodzące z okolic sprzęgła, a co gorsze może nawet dojść do unieruchomienia samochodu mimo pracującego silnika. 

Wymiana koła dwumasowego BMW

Film instruktażowy, który przedstawia wymianę koła dwumasowego w BMW. Nowe koło dwumasowe najlepiej jest zamontować wraz z nowym dociskiem i tarczą sprzęgła. Nagranie dokładnie przedstawia jak przebiega cały proces wymiany sprzęgła w samochodzie.

Awarie i problemy skrzynii DSG

Portale motoryzacyjne już od kilku lat odpływają z zachwytach nad zaletami skrzyń DSG. Niestety, dwa połączone ze sobą sprzęgła mają też swoje drugie oblicze które ukarzemy w niniejszym artykule.

Powered by WordPress