Luk
Sprzęgło to jedna z najważniejszych części w samochodzie. To urządzenie wykorzystywane jest do przenoszenia momentu obrotowego na koła (umożliwia połączenie silnika z wałem napędowym). Składa się z trzech zasadniczych części: tarczy, docisku i łożyska. Firma LuK produkuje wszystkie te komponenty – zarówno tarcze sprzęgła LuK, docisk LuK oraz łożyska LuK.
Tarcza sprzęgła LuK jest głównym elementem połączeniowym sprzęgła. W połączeniu z modułem sprzęgła umożliwia rozłączanie i łączenie silnika z układem napędowym. Oprócz tego, zmniejsza wahania prędkości w przekładni, powodowane przez silnik. Firma LuK oferuje rozwiązanie adekwatne do każdego zastosowania, od tarcz sprzęgła z pojedynczym tłumikiem drgań skrętnych, do wersji z tłumikami wielostopniowymi, a także od sztywnych tarcz sprzęgła, które są używane z dwumasowym kołem zamachowym, do tarcz sprzęgła z korekcją przesunięcia osiowego.
Do zalet tarcz sprzęgła firmy LuK można wymienić m.in. wysoki komfort jazdy, możliwość montażu w niewielkiej przestrzeni, czy zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin poprzez obniżenie prędkości obrotów biegu jałowego.
Na sprzęgło LuK składa się też docisk. W 1986 firma LuK pierwsza uruchomiła produkcję sprzęgła z samoczynną regulacją (SAC, Self-Adjusting Clutch). W sposób ciągły mierzony jest wzrost nacisku, potrzebnego do wyłączenia sprzęgła, który jest spowodowany narastającym zużyciem. Kompensowana jest też zmiana grubości materiału okładziny. Do zalet sprzęgła LuK ze sprężyną tarczową możemy zaliczyć: fakt, że sprężyna tarczowa jest wytrzymała na spore prędkości obrotowe, hipotetycznie żywotność sprężyny tarczowej jest praktycznie nieskończona, a dodatkowo występuje mniej ruchomych elementów w porównaniu do sprzęgła ze sprężyną śrubową.
Sprzęgło LuK ma za zadanie przenieść moc obrotową, a łożysko wyciskowe umożliwia jego poprawne działanie. Łożysko wyciskowe łączy część ruchomą sprzęgła od strony silnika i stały mechanizm rozłączający po stronie przekładni. Łożyska oporowe są używane do przeniesienia nacisku, niezbędnego do rozłączenia sprzęgła. Nowoczesne łożyska wyciskowe są prowadzone w tulei, która jest z kolei zamocowana kołnierzowo do przekładni. Tuleja prowadząca łożyska wyciskowego przemieszcza się promieniowo w celu zagwarantowania optymalnego wycentrowania w stosunku do końcówek sprężyny talerzowej po zamontowaniu. Zapobiega to zużywaniu się w obszarze palca sprężyny tarczowej.