W poprzednim artykule opisaliśmy sprzęgła Exedy z serii Normal Series. Dzisiaj natomiast, opiszemy znakomite, lekkie koła zamachowe Exedy. Produkt ten jest stosunkowo mało popularny w Polsce i znany przede wszystkim sympatykom tuningu.
Inna jest także produkcja. W przeciwieństwie do zwykłego koła zamachowego, zęby koła zamachowego są wytapiany z całym elementem, przez co ryzyko oderwania ich od koła zamachowego spada do minimum. Takie zjawisko jest bardzo negatywne dla silnika, bowiem skutkiem może być zniszczenie i eksplozja koła z uwagi na dwa różne współczynniki rozszerzalności.
Wszystkie lekkie koła zamachowe Exedy (zarówno kute, jak i modele skonstruowane z kęsów stalowych) przeszły pozytywnie testy inżynieryjne przy warunkach przekraczających nawet 15 000 rpm (obrotów na minutę). Do tego poziomu obrotu silnika możemy mieć całkowitą gwarancję sprawności i wytrzymałości lekkich kół zamachowych Exedy.
Podsumowując: lekkie koła zamachowe Exedy są o wiele lżejsze i wytrzymalsze niż fabryczne koła zamachowe. Sztywna konstrukcja, idealne wykonanie i dobre wyważenie koła w wydatny sposób usprawnia pracę silnika. Lekkie koła zamachowe Exedy cechują się także świetną reakcją na polecenia kierowcy, znakomitymi właściwościami jezdnymi i najniższą bezwładnością.