Pytanie zadane w tytule dla wielu z nas może wydać się banalne, jednak praktyka pokazuje, że sporo kierowców popełnia błędy w tym aspekcie. Te natomiast przyczyniają się do szybkiego zużycia sprzęgła i rychłej wymiany, która zawsze jest kosztowna. Warto zatem korzystać ze sprzęgła tak, aby służyło nam ono jak najdłużej.
Powinniśmy zatem jeździć tak, aby jak najszybciej puszczać pedał sprzęgła, a jednocześnie starając się, aby zmiany biegów nie powodowały szarpania i „strzelania” ze sprzęgła. Najbardziej niekorzystnym zjawiskiem jest utrzymywanie bardzo wysokich obrotów i jednoczesne powolne odpuszczanie sprzęgła.
Wspomniane przez nas strzelanie ze sprzęgła to sytuacja, w której zbyt szybkie odpuszczenie sprzęgła powoduje szarpnięcie przy ruszaniu czy zmianach biegów.
Prawidłowe operowanie sprzęgłem jest częścią kursów poprawiających technikę prowadzenia. Jeśli mamy problemy powinniśmy się zastanowić nad uczestnictwem w tego typu kursie, ze względu na to, że operowa sprzęgłem ma wpływ nie tylko na trwałość jednostki napędowej i samego sprzęgła, ale też na poziom spalania i bezpieczeństwo jazdy. Wyobraźmy sobie bowiem częstą sytuację, w której dochodzi do zgaśnięcia silnika przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej drogi bądź o wydłużonej drodze hamowania, która jest skutkiem nawyku jednoczesnego wciskania hamulca razem ze sprzęgłem.