Wielu kierowców w Polsce zdecydowanie krytykuje stosowanie koła dwumasowego. Wskazują, że często się ono psuje, a naprawy są kosztowne. Są też tacy, którzy w ogóle nie wiedzą, że ich samochód jest w takowe wyposażone.
Koło dwumasowe najczęściej montowane jest w samochodach, które mają wysokoprężne jednostki napędowe. Duża liczba kierowców zamienia dwumasy na tradycyjne rozwiązanie koła zamachowego, argumentując wspomnianą awaryjnością oraz wysokimi kosztami regeneracji czy wymiany. Kupując samochód na rynku wtórnym nie zawsze więc wiadomo, który typ koła posiada samochód.
Wystarczy zwrócić uwagę na budowę koła zamachowego czy dwumasowego. W tym drugim przypadku tarcza sprzęgła nie posiada charakterystycznych sprężyn tłumiących, których zadanie przejmuje tłumik drgań skrętnych. Jeśli kierowca nie jest zwolennikiem dwumasów bez problemu można zastąpić je tradycyjnym kołem zamachowym.
Słychać często ostrzeżenia, że zamiana koła dwumasowego na zamachowe powoduje liczne awarie oraz powoduje drgania podczas jazdy samochodem, co nie jest prawdą. Większość kierowców, którzy zdecydowali się na ten zabieg jest później zadowolona.
heh sam u siebie wymontowałem dwumas, tyle co sie oczytalem wolałem nie ryzykowac 😉