Układ przeniesienia napędu jest jednym z najtrwalszych układów we współczesnych pojazdach. Dzieje się tak ponieważ do jego stworzenia używane są wyjątkowo wytrzymałe materiały. To główne powody, przez które rzadko mają miejsce awarie tego układu, a jak już do nich dochodzi to sporo nas kosztują.
Do popularnych awarii układu przeniesienia mocy należy usterka koła zamachowego dwumasowego. Jest ono stosowane w zastępstwie za zwykłe koło zamachowe w nowszych samochodów. Koło dwumasowe składa się z dwóch kół zamachowych, które są w stanie obracać się wokół siebie, a połączone są przy pomocy tłumika drgań skrętnych. Powstało do nowych aut, które nie potrzebują ciężkiego koła zamachowego, a jednocześnie nie było ono w stanie zupełnie tłumić drgań wynikających z powstawania energii kinetycznej w silniku. Niestety producenci kół dwumasowych nie popisali się. Nie jest to trwały element samochodu, który niezwykle często ulega awariom. Awaryjność kół dwumasowych jest tak powszechnie znana, że niektórzy z kierowców decydują się na wymianę całego sprzęgła, aby za dwumasę wstawić koło zamachowe. Wizyta w warsztacie samochodowym w celu wymiany sprzęgła wiąże się niestety ze sporymi wydatkami. W zależności od marki i roku produkcji samochodu spodziewajmy się kosztów wynoszących kilka tysięcy złotych.