Używana dwumasa

Naprawa koła dwumasowego jest z reguły bardzo droga. Dlatego niektórzy, w poszukiwaniu oszczędności, decydują się na zakup używanego egzemplarza. Czy słusznie? Sprawdźmy zatem, czy używana dwumasa spełni należycie swoją rolę i posłuży przez względnie długi czas. 

Dwumasowe koło zamachowe to dosyć czuły podzespół, który montuje się w większości współczesnych samochodów z silnikiem diesla. Koło dwumasowe jest bardzo podatne na uszkodzenia, a pierwsze objawy awarii pojawiają się nawet już po przejechaniu kilkudziesięciu tys. km.

używana dwumasa

Używana dwumasa.

Regeneracja dwumasy

Kierowcy, w poszukiwaniu oszczędności bardzo często sięgają po opcję regeneracji koła dwumasowego, którego jednak nikomu nie polecamy. Dlaczego? Regeneracja dwumasy spowoduje, że podzespół ten przestanie prawidłowo magazynować i oddawać energię, co będzie odczuwalne we wnętrzu pojazdu np. szarpanie przy niższych prędkościach, a ponadto przyspieszy zużycie części skrzyni biegów.

Używana dwumasa

Regeneracja to zły pomysł. Zakup używanej części zdaje się być jeszcze gorszym. Po pierwsze nie mamy pewności jak długo koło dwumasowe będzie sprawne, a po drugie nigdy nie wiadomo, jak poprzedni właściciel eksploatował swój samochód tj. mógł narażać koło dwumasowe na wyraźne obciążenia, znacznie skracając jego żywot.

Wydłuż życie dwumasy

By maksymalnie wydłużyć trwałość koła dwumasowego należy przede wszystkim unikać mocnego obciążenia układu napędowego np. częste ruszanie z piskiem opon, długotrwała jazda na wysokich, bądź niskich obrotach etc. Jeżeli zajdzie konieczność wymiany zaleca się, by kupić nowy podzespół, bo tylko taki zapewni długi okres bezproblemowej eksploatacji.

Na koniec dobra informacja. Oszczędności można szukać online, kupując dobrej jakości zamiennik, renomowanego producenta np. Sachs, LuK lub Valeo. Internetowe sklepy motoryzacyjne sprzedają koła dwumasowe o wiele taniej niż placówki stacjonarne.

 

You can leave a response, or trackback from your own site.

2 komentarze to “Używana dwumasa”

  1. patryk pisze:

    2masa 2masie nie równa. Najbardziej na jej stan wpływa sposób jej eksploatacji. W tym momencie przy blisko 150 zrobionych kilometrach nie czuję jakby u mnie był z nią problem. Z drugiej strony, znajomy przy 80 zaczyna łapać drgania. 😀 Może mu czas podesłać ten artykuł.

  2. Marek pisze:

    Zawsze jest jeszcze regeneracja kół dwumasowych. Wolę to niż inwestycja w używane części, które często się nie sprawdzają.

Dodaj komentarz

Powered by WordPress