Nie ma co ukrywać, że we współczesnych dieslach koła dwumasowe potrafią okazać się kłopotliwe a przede wszystkim – kosztowne. Z pomocą klientom przyszła firma Valeo, która opracowała zestaw KIT 4 P, a mówiąc prościej – zestaw sztywnego koła zamachowego. Na czym polega ten system i czy rzeczywiście wpływa on na oszczędność eksploatacji?
Zestaw sztywnego koła zamachowego składa się z czterech elementów: koła zamachowego, elastycznej tarczy o specjalnej konstrukcji, zespołu dociskowego oraz łożyska wyciskowego (do samochodów z łożyskiem hydraulicznym oferowane są komplety trzyelementowe: koło zamachowe, tarcza i docisk).
Czy warto zdecydować się na tego typu rozwiązanie? Zdecydowanie tak. Konstrukcja stworzona przez inżynierów z Valeo charakteryzuje się niezawodnością i spełnia najwyższe normy rynku zarówno OEM, jak i aftermarket. Co wyróżnia ten produkt? Jest to przede wszystkim tarcza, odpowiadająca za tłumienie drgań. Jej cechą charakterystyczną są znacznie większe od standardowych sprężyny, których specyfikacje są dobierane odpowiednio do konkretnego modelu samochodu.
Konstrukcja Valeo zapewnia wysoki poziom filtracji drgań i hałasów, zapewniając tym samym komfort jazdy. Zestaw Valeo gwarantuje również optymalną wydajność przenoszenia momentu obrotowego. Dodatkowo, w odróżnieniu od koła dwumasowego, sztywne koło zamachowe Valeo nie posiada żadnych ruchomych komponentów, co dodatkowo wpływa pozytywnie na trwałość całego zespołu.
Jakby tego było mało, sztywne koło zamachowe Valeo jest też o około 30 % tańsze od tradycyjnego koła dwumasowego. Poza tym, dzięki niezawodnemu sztywnemu kołu zamachowemu, w razie konieczności ponownej naprawy, wymienia się tylko tarczę i docisk, tak jak w przypadku samochodu ze zwykłym sprzęgłem. Pozwala to znacząco zmniejszyć koszty naprawy samochodu.
Jakość tej konstrukcji potwierdza sprzedaż rynkowa Kit 4 P, która osiągnęła naprawdę spore rozmiary przy jednoczesnej małej ilości reklamacji. Zestawy ze sztywnym kołem zamachowym obejmują 23 referencje sprzęgieł, które pokrywają zapotrzebowanie licznej grupy pojazdów, w tym aut wyposażonych w popularne silniki wysokoprężne, takie jak: 1.9 TDI (VW), 2.0 HDI (PSA) i 1.8 TDCI (Ford). Oferta sprzęgieł będzie sukcesywnie poszerzana. W najbliższym czasie przybędzie kolejnych 5 referencji.
Czy Valeo produkuje sztywne koło zamachowe do silnika 2,0 TDCi 130 KM napędzającego Ford Mondeo MK III (prod. sierpień 2003) ?
Witam,
Mam pytanie odnośnie sztywnego koła zamachowego, po pierwsze czy pasuje do Vectry C z silnikiem 1.9 120PS rok prod 2007, i czy tłumi drgania tak jak koło dwumasowe, a może lepiej. Dziękuje za odpowiedź.
Witam, z tego co mi się wydaję do tego silnika nie ma zestawu Kit 4P Valeo, ale niech Pan się jeszcze upewni sprawdzając katalog producenta. Co do tłumienia drgań, mogę przytoczyć analizę porównawczą Valeo, dostępną na http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD84C. Pozdrawiam
Witam. Szukam kompletnego rozwiązania – wytrzymałego i niezawodnego zamiennika dla rozwiązania fabrycznego stosowanego w nissanie NAVARA D40 2008r 174KM…
Samochód po tuningu – teraz 204KM 480Nm (ciężka praca w terenie – samochód serwisowy) – jakieś porady – sugestie … co wybrać.
Wydać rozsądną (nawet dużą) kasę za spokój..
witam ,posiadam skodę octavia 2 2.0tdi 140 koni 2006rok 16v silnik BKD czy można zastąpić koło dwumasowe na koło na sztywno ,czy nic się nie będzie działo
Witam.szukam sztywnego koła zamachowego do volvo s40 1.9diesel 116km rok 2002.Czy takowe w ogóle istnieje.pozdr.